Kontrast:

Ogłoszenie nr 1/2025 w ramach PS WPR 2023-2027 dla interwencji I.13.1.- LEADER/Rozwój lokalny kierowany przez Społeczność (RLKS) – komponent Wdrażanie LSR



Nabór ogłaszany jest na operacje w zakresie: Poprawa dostępu do małej infrastruktury publicznej

– nabór wniosków trwa od 13.05.2025 r. do 29.05.2025 r.

Numer naboru w systemie teleinformatycznym ARiMR (CSOB): 435032

Stowarzyszenie Ziemi Grodziskiej Leader ogłasza nabór wniosków o przyznanie pomocy
w ramach interwencji I.13.1 LEADER – PS WPR 2023-2027 – komponent Wdrażanie LSR
z zakresu: Poprawa dostępu do małej infrastruktury publicznej

  1. Nazwa podmiotu właściwego dla przeprowadzenia naboru i oceny wniosków:
    Stowarzyszenie Ziemi Grodziskiej Leader
  2. Nazwa podmiotu właściwego w sprawie o przyznanie pomocy i zawarcia umowy:
    Zarząd Województwa Wielkopolskiego
  3. Przedmiot naboru wniosków o wsparcie:
    Przedmiotem naboru wniosków są operacje z zakresu „Poprawa dostępu do małej infrastruktury publicznej”, gdzie przewidziane wsparcie może być wykorzystane na budowę, przebudowę, modernizację lub doposażenie niewielkich obiektów użyteczności publicznej, czy też małej infrastruktury publicznej. Celem tych działań jest zwiększenie dostępności i funkcjonalności tej infrastruktury dla mieszkańców, realizując określone potrzeby społeczne.
    1) Operacja powinna zostać zrealizowana maksymalnie w 2 etapach
    2) Operacja powinna zostać zrealizowana w terminie do 2 lat od dnia zawarcia umowy o przyznaniu pomocy, lecz nie później niż do dnia: 30 czerwca 2029 r.
    3) W przypadku gdy operacja jest inwestycją trwale związaną z nieruchomością, pomoc przyznaje się, jeżeli jest realizowana:
    – na obszarze objętym LSR;
    – na nieruchomości będącej własnością wnioskodawcy lub do której wnioskodawca posiada tytuł prawny do dysponowania na cele określone we wniosku o przyznanie pomocy przez okres ubiegania się o przyznanie pomocy na operację, okres realizacji operacji oraz okres związania celem.
    4) Operacja powinna być zgodna z celami LSR i realizować wskaźniki:
    C.1 – Poprawa atrakcyjności wsi i małych miasteczek jako miejsca pracy, odpoczynku i życia mieszkańców obszaru LGD
    Przedsięwzięcie 1.1 Rozwój ogólnodostępnej infrastruktury przeznaczonej dla różnych grup wiekowych, mieszkańców obszaru LGD ze szczególnym uwzględnieniem turystyki i dziedzictwa historyczno-przyrodniczego
    Wskaźnik rezultatu: R.41 Odsetek ludności wiejskiej korzystającej z lepszego dostępu do usług i infrastruktury dzięki wsparciu z WPR
    Wskaźniki produktu: 1.1.2 Ilość wybudowanych/ zmodernizowanych obiektów małej infrastruktury
    5) Operacja powinna zakładać:
    – służenie zaspokajaniu potrzeb społeczności lokalnej;
    – infrastruktura będąca efektem tej inwestycji będzie ogólnodostępna i niekomercyjna lub obejmuje obiekty użyteczności publicznej;
    – koszty całkowite operacji nie przekraczają 1 mln euro.
  4. Informacja o podmiotach uprawnionych do ubiegania się o wsparcie na wdrażanie LSR:
    O pomoc ubiegać się mogą podmioty sektora publicznego, stowarzyszenia i fundacje (będące JSFP albo organizacją pozarządową) posiadające numer EP.[1]
  5. Termin, miejsce oraz forma składania wniosków o wsparcie:
    Wnioski o przyznanie pomocy można składać w terminie od dnia 13.05.2025 r. do dnia 29.05.2025 r. Wnioski o przyznanie pomocy można składać wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR), poprzez Platformę Usług Elektronicznych ARiMR (PUE) dostępnego pod adresem: https://epue.arimr.gov.pl/pl/strona-glowna.
  6. Kwota pomocy, o którą można się ubiegać:
    Pomoc przyznawana jest na podstawie umowy o przyznanie pomocy. Pomoc przyznawana jest w formie zwrotu części kosztów kwalifikowalnych z możliwością zawnioskowania o wypłatę zaliczki w wysokości nieprzekraczającej 50% kwoty przyznanej pomocy lub wyprzedzającego finansowania, które nie może przekraczać 44% kwoty przyznanej pomocy, z zastrzeżeniem, że JST będą mogły otrzymać wyprzedzające finansowanie w wysokości różnicy pomiędzy kwotą pomocy a zaokrąglonym w dół do pełnych groszy iloczynem tej kwoty i ilorazu liczby: 0,55 oraz 0,75.
    Limit środków w naborze: 200 000,00 EUR
    Poziom wsparcia wynosi:
    do 75% kosztów kwalifikowalnych operacji.
    do 100% – w przypadku operacji realizowanych przez organizację pozarządową.
    Minimalna kwota wsparcia wynosi: 50 000,00 zł
    Maksymalna kwota wsparcia wynosi: 330 000,00 zł.
  7. Szczegółowe warunki przyznania pomocy:
    W ramach interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność z zakresu: Poprawa dostępu do małej infrastruktury publicznej objętej niniejszym ogłoszeniem, szczegółowe warunki przyznania pomocy określa „Regulamin naboru wniosków o przyznanie pomocy” opublikowany na stronie Stowarzyszenia Ziemi Grodziskiej Leader, www.szgleader.pl.
  8. Dane do kontaktu:
    Stowarzyszenie Ziemi Grodziskiej Leader
    ul. Powstańców Chocieszyńskich 23 F
    62-065 Grodzisk Wielkopolski
    strona internetowa: www.szgleader.pl
    E-mail: m.salomon@szgleader.pl
    tel.: 61 227 12 16

    [1] Numer EP: nadawany przez ARiMR, inaczej nazywany numerem identyfikacyjnym ewidencji producentów, składa się z 9 cyfr i identyfikuje każdego producenta rolnego, który jest posiadaczem zwierząt lub osobą, która chce ubiegać się o dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Wspólnej Polityki Rolnej.

    Niezbędne dokumenty:
    1. Regulamin naboru wniosków o przyznanie pomocy z zakresu Poprawa dostępu do małej infrastruktury publicznej nr naboru 1/2025 – do pobrania tutaj (plik PDF, 471 KB)
    2. Procedura wyboru i oceny operacji stosowana w LGD Stowarzyszenie Ziemi Grodziskiej Leader w ramach wdrażania Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2023-2027 – do pobrania tutaj (plik PDF, 203 KB)
    3. Załączniki do Procedury wyboru i oceny operacji:
    – Rejestr złożonych wniosków – do pobrania tutaj (plik doc, 15 KB)
    – Oświadczenie pracownika LGD o bezstronności w obsłudze operacji wraz z oświadczeniem dotyczącym konfliktu interesów – do pobrania tutaj (plik doc, 24 KB)
    – Arkusz weryfikacji formalnej wniosku – do pobrania tutaj (plik doc, 22 KB)
    – Pomocniczy arkusz oceny zgodności operacji z LSR i spełnienia warunków udzielenia wsparcia – do pobrania tutaj (plik doc, 24 KB)
    – Oświadczenie członków Rady o bezstronności i poufności oraz o braku konfliktu interesów – do pobrania tutaj (plik doc, 22 KB)
    – Rejestr interesów członków Rady Stowarzyszenia Ziemi Grodziskiej Leader – do pobrania tutaj (plik doc, 22 KB)
    – Oświadczenie o przynależności do grup interesów – do pobrania tutaj (plik doc, 24 KB)
    – Lista operacji spełniających warunki udzielenia wsparcia na wdrażanie LSR – do pobrania tutaj (plik doc, 22 KB)
    – Karta oceny operacji wg lokalnych kryteriów wyboru – do pobrania tutaj (plik doc, 16 KB)
    – Lista operacji, które nie zostały wybrane do finansowania – do pobrania tutaj (plik doc, 22 KB)
    – Lista operacji wybranych do finansowania – do pobrania tutaj (plik doc, 16 KB)
    – Wezwanie do uzupełnienia braków w dokumentacji/złożenia wyjaśnień do WOPP – do pobrania tutaj (plik doc, 16 KB)
    – Informacja o wyniku oceny operacji – do pobrania tutaj (plik doc, 18 KB)
    – Uchwała w sprawie wyboru operacji do finansowania oraz ustalenia kwoty wsparcia – do pobrania tutaj (plik doc, 22 KB)
    – Uchwała w sprawie niewybrania operacji do finansowania – do pobrania tutaj (plik doc, 21 KB)
    – Oświadczenie eksperta o bezstronności i poufności oraz o unikaniu konfliktu interesów dla wniosków złożonych – do pobrania tutaj (plik doc, 23 KB)

    Załączniki do Regulaminu:
    1. Wykaz załączników niezbędnych do przyznania pomocy, które powinny zostać dołączone do WoPP – (doc, 17 KB)
    2. Instrukcje do WoPP:
    2a) Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 dla interwencji I.13.1 Leader/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (RLKS) – komponent Wdrażanie LSR – (PDF, 3 MB)
    2b) Pomocniczy załącznik do Instrukcji dla wniosku o przyznanie pomocy – (PDF, 939 KB)
    3. Wzory załączników do WoPP:
    3a) Informacja o przetwarzaniu danych osobowych przez Lokalną Grupę Działania – (doc, 21 KB)
    3b) Załącznik nr 1 –  Oświadczenie właściciela albo współwłaściciela nieruchomości o wyrażeniu zgody na realizację operacji – (doc, 50 KB)
    3c) Załącznik nr 2 – Oświadczenie o kwalifikowalności VAT – (xls, 91 KB)
    3d) Załącznik nr 3 – Szczegółowy opis zadań wymienionych w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji – (xls, 16 KB)
    3e) Załącznik nr 8 –  dot. potwierdzenia niekomercyjnego charakteru operacji – (xls, 37 KB)
    4. Umowa o przyznaniu pomocy – (PDF, 500 KB)
    4a) Załącznik nr 1 – Zestawienie rzeczowo – finansowe – (doc, 21 KB)
    4b) Załącznik nr 2 – Informacja o przetwarzaniu danych osobowych – (doc, 33 KB)
    4c) Załącznik nr 3 – Wykaz działek, na których będzie realizowana operacja trwale związana z nieruchomością – (xls, 32 KB)
    5. Wykaz załączników do Wniosku o Płatność – (doc, 25 KB)